Angsttandarts Eindhoven

Bel nu 085-4011595

Angsttandarts EindhovenEen bezoek aan de tandarts wordt over het algemeen niet als heel plezierig ervaren door patiënten. Bij ouderen komt dit voornamelijk door de angst voor een eventuele vervolgbehandeling en bij kinderen zijn het vooral de instrumenten in de behandelkamer die zorgen voor angst voor de tandarts. Toch is deze angst niet nodig! De tandarts in Eindhoven zal er alles aan doen om het u zo goed mogelijk naar de zin te maken tijdens een behandeling door vooraf heldere afspraken met u te maken. Door onderstaande tips te volgen wordt een bezoek aan de tandarts wellicht minder eng voor u of andere gezinsleden. Mocht u nog steeds angst voelen voor een tandartsbezoek, maak dan een afspraak met onze angsttandarts in Eindhoven.

Angst in Eindhoven voor de tandarts

Mocht u een dermate grote angst voor een bezoek aan de tandarts voelen dat u echt niet meer durft dan is het inschakelen van hulp verstandig. Wanneer u namelijk geregeld een periodieke controle aan het gebit overslaat kunnen er vervelende complicaties ontstaan. Dit zorgt in een later stadium voor nog veel meer pijn.

Tips tegen angst voor de tandarts

Allereerst is het belangrijk om een vertrouwd gevoel te hebben bij de tandarts. U wilt uw gebit immers zo goed mogelijk onderhouden hebben en zo min mogelijk pijn voelen tijdens een behandeling. Om deze redenen is het raadzaam om heldere afspraken te maken met uw tandarts. Spreek bijvoorbeeld een teken af, wat u laat zien als het teveel pijn doet. De tandarts weet dan direct dat hij of zij moet stoppen, wat u de controle geeft tijdens een behandeling.

Ook is het raadzaam om de tandarts te vragen of hij/zij steeds kan vertellen wat er gaat gebeuren. Zo weet u precies wanneer iets pijn gaat doen en wanneer u niks zult voelen. Bij veel tandartsen is het zelfs mogelijk om met een spiegel mee te kijken tijdens de behandeling. Laat uw gebit niet lijden in Eindhoven door angst voor de tandarts!