Mondhygiënist in Eindhoven

Bel nu 085-4011595

Mondhygiënist EindhovenTegenwoordig hoeft u voor lang niet alle behandelingen aan uw gebit naar een tandarts, ook een mondhygiënist kan u namelijk helpen bij bepaalde problemen. Heeft u bijvoorbeeld geregeld last van bloedend tandvlees dan kan dit erop duiden dat uw tandvlees ontstoken geraakt is. In dit geval kan een mondhygiënist u passend advies geven over het voorkomen en verhelpen van de ontsteking. Vaak is het namelijk een kwestie van beter poetsen of vaker gebruik maken van flosdraad en eventueel tandenstokers. Naast ontstekingen aan uw tandvlees zijn ook het verhelpen van een slechte adem, het oplossen van losstaande tanden of het tegengaan van het terugtrekken van uw tandvlees problemen waar de mondhygiënist in Eindhoven u mee kan helpen.

Afspraak maken met de mondhygiënist

Waar u voor een behandeling bij de tandarts of een kaakchirurg in het ziekenhuis over het algemeen een verwijsbrief nodig heeft, kunt u bij een mondhygiënist altijd terecht. Dit is fijn als de tandarts bijvoorbeeld een wachtlijst heeft maar u direct hulp wilt hebben bij problemen aan uw gebit. Voor specifieke behandelingen, zoals bijvoorbeeld het vullen van gaatjes of het plaatsen van kronen, bruggen of implantaten, kunt u niet terecht bij de mondhygiënist. In dit geval dient u wel een afspraak te maken bij uw tandarts in Eindhoven.

Bezoek de mondhygiënist in Eindhoven

Een mondhygiënist houdt zich voornamelijk bezig met het schoonhouden van uw gebit, waar onder meer de eerder genoemde behandelingen onder vallen. Ook bijvoorbeeld het verwijderen van tandsteen is een taak voor de mondhygiënist. Door dit eens per half jaar te laten verwijderen voorkomt u dat er ontstekingen ontstaan in uw tanden, waardoor gaatjes bestreden worden. Ook het bleken van uw tanden behoort bij veel mondhygiënisten tot de mogelijkheden, zodat uw stralende witte lach terugkeert op uw gezicht en u met een schoon gebit de dag doorkomt!