Er zijn mensen die de tandarts vermijden, omdat ze er niet graag naartoe gaan. Ze zijn bijvoorbeeld bang dat er iets mis is met hun gebit of dat de behandeling pijn zal doen. Daarnaast zijn ze vaak onzeker over wat er gaat gebeuren tijdens een tandartsbezoek. Verder speelt de kennis dat wie de tandarts niet bezoekt eerder gebitsproblemen krijgt ook een rol. Hoe langer iemand dus niet gaat, hoe groter de angst wordt dat er gebitsproblemen zijn en ze dus een pijnlijke behandeling moeten ondergaan. Toch is die angst voor de tandarts nergens voor nodig. Als je regelmatig op controle blijft gaan, worden eventuele problemen al heel vroeg ontdekt, waardoor ze meestal zonder problemen zijn te verhelpen.

Met een gezond gebit voel je je beter

Een gezond gebit is ontzettend belangrijk. Je hebt je gebit namelijk nodig om mee te kauwen, het bepaalt je uiterlijk en het is van belang voor een gezond lichaam. Een ontsteking in de mond kan bijvoorbeeld ook hartproblemen tot gevolg hebben. Daarnaast vinden veel mensen pijn in de mond of aan de tanden de vervelendste pijn die er is. Alle reden dus om je gebit gezond te houden. Dit doe je natuurlijk door twee keer per dag je tanden goed te poetsen en regelmatig te flossen. Daarnaast moet je ongeveer twee keer per jaar naar de tandarts voor een controle. Er wordt dan gekeken of alles nog in orde is en kleine problemen zoals een gaatje of ontstoken tandvlees kunnen tijdig worden ontdekt. Hierdoor kunnen ze ook gemakkelijk weer verholpen worden.

Een tandartspraktijk in de buurt

Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt. Wanneer je ineens gebitsproblemen krijgt, zal je pas merken hoe belangrijk een gezond gebit is en zal je spijt hebben dat je je gezonde gebit voor lief genomen hebt. Daarom is het belangrijk om je in te schrijven bij een tandarts bij jou in de buurt. Zij zullen je dan ook herinneren aan de tandartscontrole als het weer tijd ervoor is. Woon je bijvoorbeeld in Eindhoven, dan wil je natuurlijk een fijne tandartspraktijk Eindhoven vinden. Daarom kun je verschillende websites van tandartsen bekijken of eens opbellen naar de praktijk. Op deze manier kom je er snel achter bij welke praktijk jij je het fijnst voelt.